Психологічна служба

Веселова Інна Францівна

Практичний психолог Олександрійського професійного аграрного ліцею

Освіта:

У 2008 році  закінчила Кіровоградський обласний інститут регіонального управління та економіки.

Спеціальність: «Психологія».

Стаж роботи: стаж роботи практичним психологом 9 років.

Життєве кредо:
 «У всьому, що відбувається, потрібно шукати плюси, і вони обов’язково знайдуться».
Професійне кредо:
«Немає поганих дітей – є байдужі дорослі».

Безпека в Інтернеті

dovidnyk_dlya_pedagogichnyh_praczivnykiv

Формування-безп-інтернету

Запобігання суїцидальній поведінці

Загальні рекомендації педагогам і батькам з надання допомоги дітям у запобіганні суїцидальної поведінки:

  1. Слід відмовитися від авторитарності й наказового тону під час спілкування з дитиною
  2. Варто будувати стосунки на основі договору, прохань, пояснень
  3. Серйозно поставтеся до всіх погроз зі сторони дитини, не ігноруйте їх
  4. Дайте відчути дитині, що її люблять і її проблеми вам не байдужі
  5. Пояснюйте, що самогубство – неефективний спосіб розв’язання проблеми
  6. Зверніться по допомогу до авторитетних для дитини / підлітка людей
  7. Зверніться разом з підлітком до психоневрологічного диспансеру, дитячого чи підліткового психіатра

ПАМ’ЯТКА
для педагогічних працівників і батьків
«Як помітити суїцид, який наближається» 

Як допомогти

Вислуховуйте – «Я чую тебе». Не намагайтеся утішити загальними словами типу «Ну, все не так погано», «Вам стане краще», «Не варто цього робити». Дайте йому можливість висловитися. Ставте питання і уважно слухайте. 

Обговорюйте – відкрите обговорення планів і проблем знімає тривожність. Не бійтеся говорити про це – більшість людей відчувають незручність, кажучи про самогубство, і це виявляється в запереченні або уникненні цієї теми. Бесіди не можуть спровокувати самогубства, тоді як уникнення цієї теми збільшує тривожність.

Будьте уважні до непрямих показників при передбачуваному самогубстві. Кожну жартівливу згадку або загрозу слід сприймати серйозно. Підлітки часто заперечують, що говорили серйозно, намагаються висміювати за зайву тривожність, можуть зображати гнів. Скажіть, що ви сприймаєте їх серйозно. 

Ставте питання – узагальнюйте. Допоможіть підлітку відкрито говорити і думати про свої задуми.

Підкреслюйте тимчасовий характер проблем – визнайте, що його відчуття дуже сильні, проблеми складні; дізнайтеся, чим ви можете допомогти, оскільки вам він вже довіряє. Дізнайтеся, хто ще міг би допомогти в цій ситуації.

Що робити, якщо ви помітили схильність до суїциду у близьких?

       Якщо у близької людини помічені схильності до суїциду, то найкраще, що можна зробити, – допомогти їй отримати кваліфіковану допомогу від спеціалістів.

       У процесі спілкування варто:

  • Не панікувати;
  • бути відкритими, давати розуміти людині, що вона цінна для вас;
  • проявляти підтримку та розуміння;
  • не знецінювати особу та її переживань;
  • уникати споживання алкоголю та інших психоактивних речовин;
  • давати зрозуміти, що з кризового стану/важких переживань є вихід;
  • не тиснути, а в турботливій формі пропонувати допомогти особі отримати допомогу.

Збереження здоров’я

Що ми знаємо про стрес?

Стрес – це явище, яке на сьогоднішній день хвилює і цікавить багатьох людей, тому що воно стосується безпосередньо людського життя, і має значний вплив на його перебіг, як, наприклад, вибір навчального закладу  та навчання в ньому.

Стрес (від англ. stress – напруга) – неспецифічна відповідь організму на будь-яку пред’явлену йому вимогу (Г. Сельє). Наслідком такого стресу може бути невроз, тобто функціональне захворювання нервової системи. Тоді страждає, в першу чергу, нервова система, її ресурси виснажуються, примушуючи працювати організм на межі.

Стрес, випробовуваний студентами, може позначатися на навчанні (придбанні, застосуванні і переробці знань), що перешкоджає успішності. В основному в учнів стрес розвивається через великий потік інформації, через відсутність системної роботи в семестрі.

У свою чергу, до стресу призводять: 

  • сварки, 
  • невдачі,
  • розчарування та інші події життя, які психіатри позначають як психічні травми. 

   Період навчання  значно впливає на формування особистості, тому проблема психічного здоров’я здобувачів освіти дуже актуальна. Проблема стресу складна і багатогранна. Стрес у навчальному процесі необхідно регулювати. Та не все так безнадійно.

      Стресу можна уникнути. Більшість здійснюють одну й ту ж помилку– починають робочий день з другорядних справ, розмінюючись на дрібниці. Експерти ж радять насамперед приділяти увагу тим завданням, які мають першорядне значення для кінцевого результату.

       Основне правило: «Потрібно правильно розставити пріоритети». Щодня ви вирішуєте, що потрібно зробити передусім, щоб досягти своєї мети.

Якщо ми не можемо розв’язати проблему або робимо це не так, як хотілося б, виникає розпач. Намагаючись перебороти його, ми нерідко робимо помилки. Дуже розповсюджена помилка полягає в тому, що ми докладаємо занадто багато зусиль для вирішення незначної проблеми й у результаті викликаємо мимовільне збільшення емоційної напруги. Друга часта помилка – зосередження на відсутність успіху, острах помилки. Та плідним є запам’ятовування своїх досягнень, а не невдач .

Основними причинами появи стресу у  є великі навчальні навантаження, які з’являються з-за великої кількості завдань з різних навчальних дисциплін. Все це призводить до поспіху і постійної нестачі часу. Найчастіше учні відновлюють сили міцним сном і спілкуванням з друзями та близькими людьми. Стрес – це невід’ємна частина повсякденного життя кожного учня. Реакція на стрес, як і початок трудового дня, режим харчування, рухова активність, якість відпочинку і сну, взаємини з оточуючими, є складовими частинами способу життя.

РЕКОМЕНДАЦІЇ ПЕДАГОГАМ ЩОДО ЗМЕНШЕННЯ ВПЛИВУ
СТРЕСУ В ПЕДАГОГІЧНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ:

Визначте негативні чинники, що призводять до виникнення у Вас стресу. Намагайтеся уникати їх або за допомогою позитивного мислення змініть своє ставлення до них.

Забезпечуйте високий життєвий потенціал у здоров’ї, освіті, діяльності, сім’ї, позитивному мисленні.

Навчіться розслаблятися тілом, думкою тощо. Стрес викликає загальну напругу. Розслаблення ж, навпаки, протидіє стресу. Уміння розслаблятися – секрет боротьби зі стресом.

Зробіть паузу: у спілкуванні порахувати до 10; вийти з приміщення. Такі «перерви» потрібно робити якнайчастіше в ті моменти, коли відбувається втрата самоконтролю.

Слід примусити стрес працювати на Вас, а не проти Вас, опануйте головне уміння: перетворити негативні події у позитивні.

Оволодіти теорією та практикою позитивного мислення. Позитивне мислення – це головний людський інструмент забезпечення здоров’я і благополуччя.