Виступ на педагогічній раді
24.02.2021 р.
Якимчук О.Ю.
«Про впровадження елементів дуальної системи навчання»
У цьому році ми розпочнемо впровадження елементів дуальної форми навчання.
Елементи дуальної форми навчання, практико -орієнтованого навчання, побудоване на підґрунті соціального партнерства, спрямоване на формування нової моделі професійної підготовки кваліфікованих робітників із обов’язковими періодами виробничого навчання й виробничої практики, що буде впроваджуватись на базі підприємства «УкрАгроКом» та передбачає зміцнення зв’язків навчання з виробництвом, визначення провідної ролі та підвищення відповідальності роботодавців за якість підготовки робітничих кадрів.
Мета впровадження елементів дуальної форми навчання – подолання диспропорції між пропозицією щодо надання освітніх послуг та запитами роботодавців щодо структури навчально-виробничого процесу, змісту і обсягу навчальних планів і програм, якості підготовки робітничих кадрів, надання можливості мобільно реагувати на зміни виробничих технологій та модернізації змісту професійної освіти. При цьому будуть враховані вимоги даного підприємства, щодо організації навчально-виробничого процесу.
Упровадження елементів дуальної форми навчання базується на поєднанні в навчальному процесі професійно-теоретичної та професійно-практичної підготовки в обсягах 30% (40%) теоретичних занять до 70% (60%) практичних занять. Виробниче навчання (крім початкових вправ) та виробнича практика здійснюється безпосередньо в умовах виробництва з використанням матеріально-технічної бази та кадрового потенціалу підприємства, що надає можливість учням одночасно з навчанням у закладі опановувати обрану професію безпосередньо на виробництві.
Організація навчально-виробничого процесу з елементами дуальної форми навчання базується на співпраці підприємства та закладу, що мають взаємні права і обов’язки, які регулюються тристороннім договором між підприємством, закладом та учнем.
Підприємство на основі договору забезпечує організацію виробничого навчання та виробничої практики, навчально-виробничу базу (навчально-виробничі дільниці), закріплює майстрів-наставників за учнями на виробничих місцях, надає можливість учням та педагогічним працівникам опанувати сучасні виробничі технології, сприяє стажуванню учнів та педагогічних працівників навчального закладу, створює належні умови для роботи майстрів- наставників, бере активну участь у формуванні змісту навчальних програм та структури навчально-виробничого процесу, розробленні навчально-плануючої документації, здійсненні вихідного контролю знань та умінь учнів.
Навчальний заклад на основі державних стандартів професійно-технічної освіти з конкретних професій розробляє навчальні плани та програми, використовуючи для оновлення змісту навчальних програм 20% варіативного компоненту змісту освіти, формує графік навчально-виробничого процесу із врахуванням потреб та виробничих інтересів підприємства. Навчання проводиться за робочими планами й програмами, погодженими з роботодавцями та затвердженими в установленому порядку.
Навчальний процес закладу з елементами дуальної форми навчання включає три основних етапи:
Побудова графіку навчального процесу може бути багато варіативною та формувати навчальні компоненти у залежності від особливості діяльності підприємства, складності в опануванні професійних кваліфікацій.
Контроль за отриманими практичними знаннями та навичками здійснюється керівником практики, призначеним закладом, майстром виробничого навчання даної навчальної групи та майстром-наставником, закріпленим за учнем із числа кращих працівників-виробничників. За підсумками контролю виставляється оцінка, яка фіксується в журналі обліку виробничого навчання. Підсумком професійно-практичної підготовки є захист звіту про проходження виробничої практики із наданням заповненого щоденника про проходження виробничої практики та виробничої характеристики (з підписами керівника та майстрів-наставників з виробництва).
До рішення:
Відповідальний: заступник з НВР, ст. майстер
Термін виконання : до 15.03.2021 р.
2. Направити на стажування педагогічних працівників для ознайомлення з вимогами підприємства, сучасними технологіями виробництва та внесення доповнень до робочої навчальної програми з професії (розряду).
Відповідальний: заступник з НВР, ст. майстер
Термін виконання : до 30.03.2021 р.
3. Вчасно реагувати на рекомендації й пропозиції підприємства-партнера щодо удосконалення форм і методів організації виробничого навчання та виробничої практики.
Відповідальний: заступник з НВР, ст. майстер
4. Ініціювати оновлення матеріально-технічної бази, технічного забезпечення навчально-виробничих дільниць та навчально-виробничих майстерень закладу, покращення соціально-побутових умов праці учнів та майстрів-наставників перед керівництвом підприємства.
Відповідальний: директор, заступник з НВР, ст. майстер
Термін виконання : до 30.03.2021 р.